Van hoofd-kantoor naar hartszaak

Over het boek:

Mijn nieuwe boek is er voor jou! Betrokken bedrijf, omdenker, anders-manager, social go-getter, omgevingsbewust leider of nieuwsgierige ontdekker…

Dit boek gaat over waarden, een actueel thema. Je hoort dagelijks hoe bedrijven worden gelauwerd voor hun activisme, kijk naar Patagonia of REI bijvoorbeeld. Anderzijds worden ze op basis van oude waarden die niet meer passen in een nieuwe tijd afgeschreven, zoals de fossiele verbranders.

Maar wat zijn waarden nu precies? Hoe werken ze sociaal, organisatorisch en economisch? Hoe werken ze voor jou en voor jouw organisatie? Dat zijn vragen waarbij dit boek je ondersteunt.

Lees over de wijze waarop waarden zich vertalen naar mensen via normen, deugden en ethiek en wat je als organisatie daarover naar buiten brengt.

– Welke waarden (economisch, sociaal, organisatorisch) vind je belangrijk (als werknemer, zzp’er of organisatie) in deze tijd?

– Leef jij of leeft jouw organisatie die waarden ook na? Bekijk het eens kritisch… is je organisatie sensitief op dat vlak?

– Hoe vervloeien ze en bloeien ze weer op?

– Uit de praktijk: wat leren we van andere bedrijven over hoe zij zich organiseren (familiebedrijf, steward-owned) en hoe werken hun waarden?

Het boek ondersteunt je ambitie om van breder nut te zijn als bedrijf. Doe vooral je voordeel met de praktijkverhalen, ervaringen en voorbeelden. En doe de zelftest!

Bestel

Voor wie?

 Je bedrijfsomgeving is een veeleisende raadgever of dat nu je zakenpartners zijn, je lokale omgeving, je afzetmarkten of de maatschappij. Dan kun je maar beter zicht hebben op je eigen houding om te weten wat jouw positie daarbinnen is, en hoe je dat kunt laten zien. Het boek is voor iedereen die wil leren  hoe je  een hartszaakhouding kunt ontplooien door omgevingsbewust te werken.

Waarom lezen?  

Van hoofdkantoor naar hartszaak is naast een leesboek, een werkboek vol tastbare oefeningen voor bedrijven en ondernemers. Het zal je helpen om te kijken waar er nog werk aan de winkel is ten aanzien van je waarden en hoe jij alternatieven kunt bieden voor maatschappelijke problemen in je bedrijfsperiferie, je kunt leren bijdragen op een manier die niet alleen over geld gaat. 

 

Waar ga jij waarde toevoegen?    

Biologen zien de natuur als een systeem van orde en chaos die elkaar afwisselen voor de broodnodige balans. Sociologen onderkennen een systeem van interdependentie, de finesse van wederzijdse afhankelijkheid en samenhang. Systemisch kunnen we simpelweg niet zonder elkaar. We zullen ons moeten realiseren dat de oplossingen om waarde toe te kunnen voegen ook liggen in systemisch denken en doen.   

Waar voeg jij nu waarde toe met je bedrijf? De huidige topman van Microsoft zegt daarover het volgende: 

 

 

Training? Contact? Vragen?