Selecteer een pagina

Blog

Dat kan anders…

Prometheus’ vuur in een AI-jasje

Prometheus’ vuur in een AI-jasje

Wat leren we van dr. Timnit Gebru, de recent ontslagen ethisch onderzoeker van Google? Ze onderzocht potentiële risico’s op het gebied van bias (ingebakken vooroordelen) door massale en potentieel...

Lees meer
Out of the binary box denken

Out of the binary box denken

Als bedrijf moet je van tijd tot tijd je businessmodel tegen het licht houden wil je relevant blijven. Producten en diensten moeten aansluiten bij de context en de consument van vandaag. ...

Lees meer

Werk en beroep vallen steeds minder samen

Hoe blijf je wendbaar in je werk? Deze vraag is voor veel mensen actueel. Zeker voor wie werkt in een branche waar door de coronacrisis vrijwel alles stil ligt. Maar ook als er in een sector (nog)...

Lees meer
Wanneer slaagt een tweedehands platform?

Wanneer slaagt een tweedehands platform?

De markt voor tweedehands kleding zit in de lift. Niet gek dus dat het Litouwse Vinted het kleinere Nederlandse United Wardrobe overneemt. Beide bedrijven hebben een duurzaam oogmerk. Maar hoe nu...

Lees meer
Vertrouwen als antigif voor onzekere tijden

Vertrouwen als antigif voor onzekere tijden

Juist in deze tijd steken bij mensen gevoelens van onzekerheid de kop op. Bij de eerste coronagolf heeft het Europees parlement een peiling gehouden onder Europeanen. Ze kregen acht gevoelens...

Lees meer
Wendbaarheid is je houdbaarheid

Wendbaarheid is je houdbaarheid

Een merk of imago is een mal voor de illusie. Merken worden gebouwd, het zijn steengoede representaties van producten en diensten onder een grotere noemer. Dat veroorzaakt reuring en maakt dat we in...

Lees meer
Hoe verlies kan leiden tot winst

Hoe verlies kan leiden tot winst

De 35-jarige Ashkan Mortezapour is fotograaf. Hij ‘schiet eten gemaakt door chefs’. Wanneer corona uitbreekt valt het werk stil en belandt hij in de bijstand. Hij beseft dat hij kwetsbaar is, zowel...

Lees meer